amanah dan tanggungjawab

Hari ni aku dipertanggungjawabkan untuk membawa "mak" (MIL) ke hospital untuk check up penyakit dia..so seperti biasa jam 6 pagi aku dah bgn..tengok my baby sarah still lena beradu...heheh...waktu tidur skrg dah jauh beza dari dulu..waktu bujang lain..waktu dah kahwin lain ..waktu mengandung lain dan sekarang waktu ada anak pun lain....sekarang lagilah asyik terbangun jek coz my baby sarah bangun nk susu....actually aku dah x breastfeed...sempat 3 bulan jek...apapun ok lah dari dikira x der langsung..
ari ni aku bawak my baby sara pergi klinik jugak..malas nak hantar umah bibik awal2..nk spent masa dgn dia jap..heheh..smpai kt klinik MIL check darah..mak ooooii..171/89 tinggi lagi lah ...so nurse tu soh rehat jap...dalam 20 minit check lg...144/63 so dah turun ckit n boleh balik....

Risau gak coz darah tinggi nih bahaya..tambahan plak MIL dok sorang2 kt umah time aku n my pakwe keluar mencari rezeki...hanya doa saja yang boleh aku panjatkan..coz aku n my pakwe terpaksa keluar mencari rezeki....berserah pada-NYA

masa aku dapat tahu MIL masuk wad ari tuh..tuhan jek tahu perasaan aku..darah dia naik smpai 220..huh..orang muda pun tak mcm tu..mcm bermain difikiran aku..yang paling merisaukan aku ialah aku lah orang yang BERTANGGUNGJAWAB menjaga makan minum MIL..apa yang dia boleh makan n apa yang dia tak boleh makan...n risau penerimaan adik beradik suami aku...mcm2 kt fikiran aku nih..tp my pakwe cakap jangan peduli cakap orang ..kite dah buat yang terbaik untuk mak..soal mati tu bukan urusan kite..huh...lega ckit ble dgr my pakwe cakap mcm tuh....Alhamdulillah malam tu jgk my MIL balik coz doktor my MIL nak balik tp doktor suruh pg check selang sehari...n hari ni dah 21 Julain 2011 darah dia still 146 lg...naik ckit...

so apa lagi anak2 my MIL nih berceramah lh kt dia..soh jaga makan...tidur ckup..n jangan pk apa2 lg selain rehat..yelah risau coz darah x turun2.....nak x nak kalau x turun jgk mmg masuk wad lah gamaknyer..huhuu..cian nyer...

Apapun aku sentiasa mendoakan semoga ALLAH melindungi dan memberi kesihatan yang baik utk dia dan keluarga aku.....tambahan plak nak puasa nih..moga2 my MIL diberi kekuatan dan kesihatan yang baik untuk menjalani ibadah puasa nanti..

ermmmmm...TENGAH RISAU NAK MASAK APA UNTUK MENU BERBUKA DAN SAHUR  NANTI COZ TAHUN NI TAHUN PERTAMA TINGGAL DENGAN SUAMI DAN MERTUA...hehehe..coz selalu mak aku kt kampung yang buat semua tuh..so skrg biler dah ada life sendiri kena pandai2 lah..itulah yang dinamakan AMANAH DAN TANGGUNGJAWAB...

Comments